gusiak11, ale oni piszą o Octavii III, a nie II. W dwójce podgrzewanej szyby przedniej nigdy (nawet za dopłatą) nie było. Do tego modelu po prostu kostruktorzy jej nie przewidzieli.
Większe spalanie po wymianie rozrządu
Zwiń
X
-
Większe spalanie po wymianie rozrządu
Witam. Mam problem jak w temacie. Wymieniałem ostatnio rozrząd w swojej Skodzie i po wymianie zaobserwowałem że wzrosło mi spalanie. Zarówno na jałowym - wcześniej 0,5 l/h teraz 0,6 l/h ale przede wszystkim podczas jazdy, a w szczególności jazdy na niskich obrotach. Wcześniej nawet kulanie się po mieście wychodziło mi max 6 l a teraz żeby osiągnąć taki wynik - niemożliwe. Wychodzi w najlepszym wypadku 6,5 - do 8. Byłem już u mechanika, który mi to robił i zapytałem czy nie trzeba ustawić kąta wtrysku. Odpowiedział mi że z tym (moim) aucie się tego nie ustawia ?! Nie znam się niestety na mechanice samochodowej więc przyjąłem że mówi prawdę. A jak jest naprawdę ? Proszę Was o pomoc. Może ktoś ma ten motorek co i ja i powie jak to jest .Grunge is not death
-
-
Kolego - oczywistym jest że przeszukałem forum przed założeniem tematu. Opis o którym piszesz (jak sądzę) to wątek dotyczący octavi I, więc raczej mało przydatny. Może ktoś z posiadaczy 1,9 TDI - kto wymieniał rozrząd się odezwie i powie jak to było u niego przy i po wymianie. Czy ustawia się kąt wtrysku w tym silniku, czy nie ?Grunge is not death
Komentarz
-
-
W Twoim silniku nie ustawią się kąta wtrysku. Jest on calkowicie regulowany przez ECU.
Ustawia się za to kąt synchronizacji, ktory de facto powinien byc skontrolowany po wymianie rozrządu. Warto by sprawdzic ten parametr - faktycznie ma on wpływ na spalanie pokazywane przez FIS.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikW Twoim silniku nie ustawią się kąta wtrysku. Jest on calkowicie regulowany przez ECU.
Ustawia się za to kąt synchronizacji, ktory de facto powinien byc skontrolowany po wymianie rozrządu. Warto by sprawdzic ten parametr - faktycznie ma on wpływ na spalanie pokazywane przez FIS.
Komentarz
-
-
Po konsultacjach z mechanikiem wygląda na to że zapomniał o sprawdzeniu ustawie na starym rozrządzie, stąd mam objawy jakie mam - komputer źle pokazuje. Ale oczywiście to poprawi.
A mam jeszcze jedno pytanie czy to przestawienie może mieć wpływ na szeroko rozumianą moc silnika? tzn jest jakby nieco słabsze przyspieszenie, ale delikatnie i słuchać jakby delikatny świst. Czy to może być powodem złego ustawienia rozrządu?Grunge is not death
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikW Twoim silniku nie ustawią się kąta wtrysku. Jest on calkowicie regulowany przez ECU.
Ustawia się za to kąt synchronizacji, ktory de facto powinien byc skontrolowany po wymianie rozrządu. Warto by sprawdzic ten parametr - faktycznie ma on wpływ na spalanie pokazywane przez FIS.
Poza tym kąt wskazywany przez VCDSa i regulowany przesunięciem koła zębatego względem wałka rozrządu ma pośrednio także wpływ na kąt wtrysku - w końcu sprężanie paliwa w pompowtryskiwaczu to mechaniczna akcja wywołana obrotem wałka rozrządu, a nie impulsem elektrycznym z ECU, więc kąt wtrysku nie jest tak do końca w 100% niezależny od mechanicznego ustawienia wałka i koła.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Tak czytam ten temat i w zasadzie u mnie jest 1.9 ale bxe 105km i jest taka sytuacja ze na postoju na jalowym pokazuje mi 0,7l\h ,to samo jest ze spalaniem ,wydaje mi sie troszke za duze, a kat synchronizacji mam teraz ustawiony na -1 , a kiedy dam wiecej np na -3 to owszem spalanie na postoju spada do ok 0,5 ale auto jest mulowate , silniczek lepiej pracuje i miekko ale jest mulowale. i co powiecie z tym? dlaczego mam takie wysokie obecnie przy -1? 0,7l
Komentarz
-
-
Nie wiem czy ten parametr ma jakies znaczenie czy nie , ale jezeli auto w całym dajmy na to zaskresie obrotów pobiera o "ileś" tam procent wiecej paliwa to i automatycznie spalanie wzrasta. dajmy na to jezeli ten parametr jest "ileś tam" procent niższy to i w calym zakresie obrotow bedzie nizszy ,stad moje rozmyslenia.Ludzie wszedzie piszą ze normalnie bez odbiorników prądu ,bez swiatel ,bez niczego pobiera im 0.4l/h , u mnie jest 0,7 przy swiatłach ,radiu i nawiewie , bez tego jest tyle samo. zwieksza sie do 0,8 przy ogrzewaniu tylej szyby ,a przy klimie jest chyba 1l czy jakos tak jak nie wiecej.O czymś to swiadczy. A pytam tylko iwyłacznie dlatego ,że czytając wątek o zmanie kąta synchronizacji wałka rozrzadu ,co ludzie np wymieniali rozrzad i pozniej nagle spalanie wzroslo po wymianie ,to chyba cos w tym musi byc. moj stary tdi jakim bym 1.9 alh 90km na postoju pobierał 0,4l ,rozumiem ze to ok malo i ze to inna konstrukcja , ale 0,7 to troszke sporo. tym bardziej ze auto do oszczednych nie nalezy.trase 300km przy stałej predkosci 100km/h ciezko mi zrobic na 18l ropy.a wrecz wychodzi na styk ,wiec 6l po trasie? przy prawie kulaniu się po autostradzie?Dla porownania ta sama trase poprzednim tdi alh 90 po programie robilem na 15l ropy i jeszcze cos tam zostawalo zawsze. takze. No i dlaczego tak jest ze jak cofne kat na -3 to się pokazę te 0,4 na postoju... obecnie kiedy jest na -1 to silnik dosyc glosno pracuje i twardo ,a jezeli cofne jak pisalem wyzej to obroty ładnie się stabilizują,silniczek cichnie i miekko pracuje. dodam ze auto ma przejechane ledwo ponad 60tys...A i wtryski wszystkie sa tez ok na pewno.
W skodzie mi kiedys powiedzieli przy okazji jak autko bylo na serwisie ze obroty mam troszke za wysokie ,stad tez moze sie i brac to spalanie wieksze? Niby wszystko jest dobrze jezdzi,odpala a nadal cos z tym spalaniem... moze miec na to wplyw sam czujnik na wałku? albo jakis inny?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemik-1 jest OK.... nic bym nie zmienial
Ten parametr spalania na wolnych pokazywany przez FIS to chyba jest bez znaczenia. Bo jakie to ma znaczenie czy auto na wolnych pali 0,5 0,7 czy 0,8
P.S. Widział ktoś 0,3 w PDku na biegu jałowym?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robekcoolZamieszczone przez przemik-1 jest OK.... nic bym nie zmienial
Ten parametr spalania na wolnych pokazywany przez FIS to chyba jest bez znaczenia. Bo jakie to ma znaczenie czy auto na wolnych pali 0,5 0,7 czy 0,8
P.S. Widział ktoś 0,3 w PDku na biegu jałowym?
0,3 nikt nigdzie nie napisał ale 0,4l/h bez problemu taki wynik uzytkownicy maja czy chocby nawet 0,5 ,dla porownania sprawdzalem z inna o2 tylko po fl rowniez z silnikiem 1.9 105km ale oznaczenia niestety nie znam ,tam ten parametr wynosi dokladnie 0,4l. dla porownania trase na calym baku pod korek robi ok 1400-1500 km ,wiec chyba jest roznica jezeli ja ta sama trase z ta sama predkoscia pokonam 1,5 baku paliwa?
Komentarz
-
-
Porownywanie ALH i BXE.... heh to chyba mija sie z celem. Dwa zupelnie inne generatory mocy. Mysle ze 6 l na trasie to dobry wynik jak na BXE... tak w ogole to bardzo dobry wynik.
Mysle, szkoda czasu na grzebanie w Twoim BXE... nic mu nie dolega.
PozdrawiamPrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikPorownywanie ALH i BXE.... heh to chyba mija sie z celem. Dwa zupelnie inne generatory mocy. Mysle ze 6 l na trasie to dobry wynik jak na BXE... tak w ogole to bardzo dobry wynik.
Mysle, szkoda czasu na grzebanie w Twoim BXE... nic mu nie dolega.
Pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz